Saturday, December 8, 2007

Toy Library



"Aiman sedang berlatih bermain golf yang di pinjam dari Toy Library, sambil di perhatikan oleh adik zana dengan keretanya, angah hana dengan basikalnya dan along izzah dengan traktornya juga mainan dari Toy Library."


Toy Library sama lah fungsinya seperti Book Library , cuma bezanya di toy library anda meminjam mainan bukannya buku. Di Toy Library anda boleh meminjam alat mainan untuk anak-anak yang berumur 3 bulan hinggalah yang berumur 10 tahun.

Toy Library di buka setiap hari Sabtu ( pukul 9.00am - 12.00pm ) untuk membolehkan ibubapa meminjam barang mainan untuk anak-anak mereka. Barang mainan ini boleh di pinjam selama 2 minggu dengar kadar bayaran $1.50 - $2.50 bagi setiap mainan mengikut saiz mainan tersebut.

Ianya sangat praktikal kerana kebiasaanya anak-anak cepat jemu dengan alat mainan yang sama. Dengan adanya Toy Library anda tidak perlu mengeluarkan belanja yang banyak untuk membeli alat mainan. Di samping itu anda tak pening kepala untuk menyimpan alat mainan di rumah.

Anak-anak pun gembira kerana mereka boleh memilih barang permainan yang mereka gemari dan menukar barang mainan setiap 2 minggu sekali. Setiap ibubapa perlu berkhidmat di Toy Library sekurang-kurangnya sekali.

Baru-baru ini, tiba giliran saya bertugas untuk menguruskan urusan pemulangan dan peminjaman alat mainan.Ini pengalaman pertama bekerja secara sukarela di Toy Library. Jika anda bertugas pada hari tersebut, maka anda boleh meminjam mainan secara percuma untuk tempoh 2 minggu. Ini satu galakan untuk mereka yang bertugas. ...


Idea Toy Library ini sangat menarik dan mungkin boleh di praktikkan di tempat anda......

Halim
Lincoln
8 Dec 2007

No comments: