Monday, October 1, 2007

Bermain Catur Di Dataran Christchurch


Salah satu aktiviti yang sering menjadi tarikan pelancong yang melalui dataran Christchurh ini ialah permainan Catur Gergasi. Baru-baru ini saya telah berpeluang beraksi di sini dengan di saksikan oleh orang ramai yang berminat dengan permainan catur. Peluang untuk bermain di sini memang lama saya nantikan untuk melepaskan rindu bermain catur serta menguji keupayaan saya bermain dengan pemain catur di New Zealand.
Kebiasaannya siapa yang menang akan bertahan dan menunggu lawan yang seterusnya. Akhirnya setelah 30 minit menati, tiba lah giliran saya untuk masuk gelanggang. Dengan penuh bersemangat saya masuk dan menyusun buah-buah catur itu, seolah-olah mewakili negara Malaysia untuk membuktikan saya mampu untuk bersaing dengan pencatur disini.
Berkat kesabaran dan sedikit pengalaman yang ada, saya telah berjaya mengalahkan mat salleh tu dengan permainan yang menarik perhatian pengunjung di situ. Jika ada masa pasti saya akan datang lagi untuk beraksi....
Halim
1 Oktober 2007

1 comment:

payat inc said...

hai...xkan encik halim boleh kalah...
bukan mmg terer ke...satu mase nanti kite lawan ye..
online perhaps